Dersin Adı | Animasyon Teknikleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MGT 209 | Güz/Bahar | 2 | 4 | 4 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin, Animasyon yapım teknikleri ve tarihsel gelişimi hakkında teorik ve uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamak. Animasyon üretim tekniği ve zamanlama bilgisi. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bir fikrin, senaryodan post-prodüksiyona kadar geçen süreç ve sonrasında kısa film olarak işlenmesi ve uygulanmasını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme. | |
2 | Adobe After Effects Programına Giriş - Etkileşim halindeki Adobe grubu programlarla çalışma teknikleri | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:1 |
3 | Animasyon Tekniklerinde uygulamalar. Timing uygulamaları. Farklı materyallerle çalışmak. | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:2 |
4 | Animasyona yönelik karakter geliştirme ve animasyon uygulamaları | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:3 |
5 | Animasyona yönelik teknik hazırlıklar. | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:4 |
6 | Animasyon Nedir? Canlandırmanın tanımı, temel özellikleri, kullanıldığı alanlar, ilk görüntü aygıtları. Görüntü aygıtında çizimle canlandırma uygulaması. | Animasyon'un Kutsal Kitabı Yazar: Maureen Furniss Bölüm:1 |
7 | Canlandırmanın tarihsel gelişimi ve teknikleri / Cinema 4D giriş | Animasyon'un Kutsal Kitabı Yazar: Maureen Furniss Bölüm:2 |
8 | Canlandırma film teknikleri - Greenbox Uygulamaları (Yüzeysel-Stop Motion) | Animasyon'un Kutsal Kitabı Yazar: Maureen Furniss Bölüm:3 |
9 | Film öyküsü, senaryo ve storyboard çizimi | Animasyon'un Kutsal Kitabı Yazar: Maureen Furniss Bölüm:4 |
10 | Senaryoya bağlı kalarak verilen bölümün animasyonunun hazırlanması Proje I - (Ara sınav) | Uygulama |
11 | Tekniğe göre arkaplan ve set tasarımı / Cinema 4D | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:5 |
12 | Cinema 4D / After effects programlarını etkileşimli kullanma | Uygulama |
13 | Cinema 4D karakter hareketlendirme | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:6 |
14 | Proje kurgusu-Ses(müzik-effect) | AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu Bölüm:7 |
15 | Karma Teknikler Kullanılarak animasyon tabanlı reklam filmi yapımı Proje II - (Final) | Uygulama |
16 | Dönem sonu değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Animasyon'un Kutsal Kitabı AFTER EFFECTS CS6 AND CC Yağızalp Akarsu ISBN 6055201272 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sinematografik Anlatımda Stop Motion Canlandırmanın Bir Tekniği “Pixilation” İle Uygulama Projesi - Nurullah Arı |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 4 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 4 |
Seminer/Çalıştay | 1 | 12 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 9 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 114 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel düzeyde bilgisayar donanımı ve yazılımı bilgisine sahiptir.
| |||||
2 | İnternet ve ağ teknolojilerini kullanarak gerekli uygulamaları geliştirir. | |||||
3 | Değişen koşullara uyum sağlamak için alanındaki gelişmeleri takip eder. | |||||
4 | Alanındaki deneyleri yürütür ve sonuçlarını analiz eder. | |||||
5 | Alanı ile ilgili temel programlama dillerini kullanır. | |||||
6 | Alanı ile ilgili temel ihtiyaçları karşılayan, yazılım, donanım veya her ikisini içeren bir bilgisayar sistemi tasarlar ve kurar. | |||||
7 | Bilgisayar programcılığı alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek yorumlar. | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir.mek | |||||
9 | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||
10 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | |||||
11 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest